De buitengewone algemene vergadering van Iveka besliste op 13 december 2019 om de gemeente Arendonk te aanvaarden als deelnemer voor de activiteit openbare verlichting, met ingang vanaf 13 december 2019.
Volgens het inbrengverslag van de raad van bestuur van Iveka, het inbrengverslag van de commissaris en notulen (onderhands en notarieel) van de buitengewone vergadering bestaat de definitieve inbreng voor de gemeente Arendonk uit een inbrengwaarde van € 540 884,91, vertegenwoordigd door hetzij 21 635 aandelen Aov en een terug te storten afrondingsverschil van € 9,91.
Er werd een ontwerp van notariële akte opgemaakt, houdende de inbreng in natura en de vaststelling van de verwezenlijking van de kapitaalverhoging zoals overgemaakt op 17 september 2020.
Iveka stelt voor om deze notariële akte te verlijden op 23 november 2020 om 14.00 uur in het regiogebouw in Turnhout, Koningin Elisabethlei 38.
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid de artikelen 41, 279, 281, 283 en deel III, titel III betreffende de intergemeentelijke samenwerking
De gemeenteraad besliste op 14 oktober 2019 goedkeuring te verlenen aan het aanbod 'Fluvius Openbare Verlichting' en de toetreding tot Iveka voor de activiteit openbare verlichting.
De raad van bestuur van Iveka besliste op 13 december 2019 tot kapitaalverhoging per 13 december 2019 van het variabel kapitaal ten bedragen van € 14 884 000 door middel van 595 360 Aov-aandelen.
De gemeenteraad neemt kennis van de beslissing van de buitengewone algemene vergadering van Iveka van 13 december 2019 houdende de aanvaarding van de toetreding vanaf 13 december 2019 van de gemeente voor de activiteit openbare verlichting tot Iveka en van de ermee gepaard gaande kapitaalverhoging ingevolge de beslissing van de buitengewone algemene vergadering van 13 december 2019.
De gemeenteraad geeft goedkeuring aan het ontwerp van notariële akte houdende formalisering van hogervermelde inbreng in natura.
De gemeenteraad beslist de heer Kristof Hendrickx en de heer Kris Wouters aan te duiden om als gevolmachtigde van de gemeente de authentieke akte te ondertekenen op 23 november 2020 om 14.00 uur in het regiogebouw in Turnhout, Koningin Elisabethlei 38.
Bij verhindering van één van bovengenoemde personen kan elkeen van hen – overeenkomstig de artikelen 281 en 283 van het decreet over het lokaal bestuur – schriftelijk op een informatiedrager naar keuze een bevoegde persoon aanduiden om in zijn opdracht als gevolmachtigde de voormelde ondertekening te volbrengen.
Dergelijke aanduiding zal aan de eerstvolgende gemeenteraad ter kennis worden gebracht.
De gemeenteraad belast het college van burgemeester en schepenen met de uitvoering van voormelde beslissingen, alsook de kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Iveka, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie) op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.