Terug
Gepubliceerd op 15/03/2021

2021_GR_00033 - Vaststelling wijziging personeelsformatie en organogram van de dienst burgerzaken, de financiële dienst, dienst interne organisatie en dienst grondgebiedszaken - Goedkeuring

Gemeenteraad
ma 08/03/2021 - 20:00 Digitale zitting
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Rob Blockx, voorzitter; Kristof Hendrickx, burgemeester; Luc Bouwen, schepen; An Hermans, schepen; Kenny Viskens, schepen; Marina Gys, schepen; Benny Maes, raadslid; Joannes Wijnen, raadslid; Gunther Hendrickx, raadslid; Davy Cools, raadslid; Gunter Spapen, raadslid; Rik Nys, raadslid; Jef Van Steenbergen, raadslid; Boud Westhof, raadslid; Alek Dom, raadslid; Leny Noboa, raadslid; Michiel Wils, raadslid; Rudy Panis, raadslid; Tom Claessen, raadslid; Mariska Vogels, raadslid; Karolien Verbeek, raadslid; Bianca Verachtert, raadslid; Kristine Nijs, stafmedewerker; Koen Lefelon, deskundige IT; Kris Wouters, algemeen directeur

Verontschuldigd

Joke Segers, schepen

Secretaris

Kris Wouters, algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2021_GR_00033 - Vaststelling wijziging personeelsformatie en organogram van de dienst burgerzaken, de financiële dienst, dienst interne organisatie en dienst grondgebiedszaken - Goedkeuring
Goedgekeurd

Aanwezig

Rob Blockx, Kristof Hendrickx, Luc Bouwen, An Hermans, Kenny Viskens, Marina Gys, Benny Maes, Joannes Wijnen, Gunther Hendrickx, Davy Cools, Gunter Spapen, Rik Nys, Jef Van Steenbergen, Boud Westhof, Alek Dom, Leny Noboa, Michiel Wils, Rudy Panis, Tom Claessen, Mariska Vogels, Karolien Verbeek, Bianca Verachtert, Kristine Nijs, Koen Lefelon, Kris Wouters
Stemmen voor 22
Marina Gys, Boud Westhof, Davy Cools, Tom Claessen, Leny Noboa, Bianca Verachtert, Gunther Hendrickx, Karolien Verbeek, Jef Van Steenbergen, Kristof Hendrickx, An Hermans, Kenny Viskens, Luc Bouwen, Rob Blockx, Alek Dom, Benny Maes, Gunter Spapen, Rik Nys, Joannes Wijnen, Mariska Vogels, Michiel Wils, Rudy Panis
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2021_GR_00033 - Vaststelling wijziging personeelsformatie en organogram van de dienst burgerzaken, de financiële dienst, dienst interne organisatie en dienst grondgebiedszaken - Goedkeuring 2021_GR_00033 - Vaststelling wijziging personeelsformatie en organogram van de dienst burgerzaken, de financiële dienst, dienst interne organisatie en dienst grondgebiedszaken - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Het diensthoofd burgerzaken heeft nood aan meer ondersteuning bij het verwerken van moeilijke dossiers en interpreteren van nieuwe wetteksten. Op dit moment staat een halftijdse deskundige burgerzaken ingeschreven in de formatie en organogram. Het is aangewezen om voor deze functie een voltijdse invulling te voorzien. Nu werkt de deskundige burgerzaken halftijds op B-niveau maar ook nog halftijds als administratief medewerker op C-niveau. Zij zal een voltijdse invulling krijgen als deskundige burgerzaken en haar uren als administratief medewerker komen te vervallen. De personeelsformatie en organogram van de dienst burgerzaken dient te worden aangepast.

Een medewerker op de financiële dienst gaat met pensioen op 1 mei 2021. Deze medewerker komt van het OCMW. Door de integratie, waarvoor een protocol van akkoord is afgesloten op 5 september 2018, zijn de functies voor administratieve ondersteuning uitdovend op OCMW en zullen deze, bij nieuwe invullingen, opgenomen worden bij de gemeente. Hierdoor dient de personeelsformatie en het organogram van de financiële dienst van het gemeentebestuur te worden gewijzigd.

De deskundige communicatie van het OCMW zal haar functie niet meer kunnen opnemen. Deze functie komt nu ook bij de formatie en organogram van de dienst interne organisatie van het gemeentebestuur en zal worden ingevuld. Hierdoor dient het organogram en personeelsformatie van deze dienst ook aangepast.

Door het steeds complexer worden van de milieudossiers en doordat duurzaamheid steeds belangrijker wordt in onze samenleving is er nood aan ondersteuning van de omgevingsambtenaar milieu. Het gemeentebestuur wil de formatie van de dienst grondgebiedszaken uitbreiden met een deskundige milieu en duurzaamheid op B1-B3 niveau. Hiervoor dient de formatie en het organogram van de dienst grondgebiedszaken te worden aangepast.

Deze wijzigingen zijn besproken op het MAT van 8 februari 2021.

De syndicale organisaties sloten een protocol van akkoord af.

Aanleiding en context

Voor nieuwe functies en/of verschuiving van functies van OCMW naar gemeente wordt de personeelsformatie en het organogram van de de dienst burgerzaken, de financiële dienst, dienst interne organisatie en dienst grondgebiedszaken aangepast. 

Besluit

De gemeenteraad beslist:

Artikel 1

De personeelsformatie en organogram van de dienst burgerzaken, de financiële dienst, dienst interne organisatie en dienst grondgebiedszaken worden vastgesteld.

Artikel 2

Dit besluit wordt, met alle bijlagen, overgemaakt aan de provinciegouverneur (Agentschap voor Binnenlands Bestuur - Afdeling Antwerpen).