Het AGB kan van de mogelijkheid tot afname van de raamovereenkomst via de opdrachtencentrale gebruik maken, waardoor zij krachtens artikel 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten is vrijgesteld van de verplichting om zelf een volledige procedure te organiseren.
Het AGB is niet verplicht tot afname van diensten.
De besluiten van de gemeenteraad van Stad Brugge van 24 april 2018 en 26 juni 2018 waarbij aan ‘het bestek 1819_nieuw raamcontract - ICT Aankoopcentrale – Stad Brugge en andere entiteiten’ goedkeuring wordt verleend voor respectievelijk de gunningswijze en het technische bestek.
Op 19 november 2018 besluit het college van burgemeester en schepenen van Stad Brugge om de opdracht ‘ICT aankoopcentrale’ toe te wijzen aan:
Op 11 februari 2019 besluit het college van burgemeester en schepenen van Stad Brugge om de opdracht ‘ICT aankoopcentrale’ toe te wijzen aan:
Op 18 februari 2019 besluit het college van burgemeester en schepenen van Stad Brugge om de opdracht ‘ICT aankoopcentrale’ toe te wijzen aan:
Op 18 december 2018 besluit het college van burgemeester en schepenen van Stad Brugge om de opdracht ‘ICT aankoopcentrale’ toe te wijzen aan:
Op 10 december 2018 besluit het college van burgemeester en schepenen van Stad Brugge om de opdracht ‘ICT aankoopcentrale’ toe te wijzen aan:
Het AGB moet zelf geen gunningsprocedure voeren, wat een administratieve vereenvoudiging en een financiële besparing betekent.
De stad Brugge beschikt over de kennis en technische expertise om ICT-aanbestedingen in goede banen te leiden.
De ICT-producten voorzien in de opdrachtencentrale voldoen aan de behoefte van het AGB.
Als AGB alleen is het onmogelijk om dezelfde prijzen te bedingen als deze in de opdrachtencentrale van de stad Brugge.
Elk perceel in het contract heeft een looptijd van drie jaar, driemaal met één jaar verlengbaar.
De opdrachtencentrale houdt geen exclusiviteit in.
De stad Brugge treedt op als opdrachtencentrale voor de aankoop van ICT-producten en diensten en biedt andere overheden de mogelijkheid hierop beroep te doen.
Het vorige raamcontract van de stad Brugge had een gemiddelde omzet van € 20 000 000 tot € 25 000 000 op jaarbasis over de voorbije jaren (dit betreft de gezamenlijke omzet van alle deelnemers aan de overeenkomst). Door het grote succes hebben andere gemeenten, steden, OCMW's, ziekenhuizen, politie- en brandweerzones, Vlaamse en Federale entiteiten alsook een aantal organisaties in het Brusselse en Waalse Gewest de weg gevonden naar het raamcontract van de stad Brugge. Zo ook het AGB.
Dankzij de samenwerking met deze vele partners kunnen zeer competitieve prijzen afgedongen worden bij de huidige leveranciers. Dit contract is gekend in de markt en heeft eveneens een zeer goede naam.
Het AGB treedt principieel toe tot de opdrachtencentrale van de Stad Brugge voor de opdracht 'ICT Aankoopcentrale – Stad Brugge en andere entiteiten'.